Helgen i bilder

Vilket väder det varit i helgen.  Visserligen har det varit kallt på nätterna, men dagarna har varit härliga. Uppe på berget var det varmare, vilket var skönt när vi var på våra skoterturer. Vi åkte faktiskt på skotertur både igår och idag! Härligt! Hoppas all denna sol har laddat batterierna inför tentaläsningen.

Sammanfattar helgen i bilder. (Förr hade jag aldrig kameran med, nu är den nästan alltid med. )


Taget på samma ställe som förra helgen, men nu var det finare väder.




Det är alldeles vitt i skogen där solens strålar inte nått.


Lördag blev det pimpling...


...och skoterkörning.




Sen blev det matsäck i "kôja". Korven grillade vi vid tjärnen, men här blev det smörgås. (Vet inte om det är imma på linsen eller om det är rökigt i stugan, suddigt blev det iallafall.)

Söndagen var inte bara en nöjestripp. Skulle bort i skogen och hämta plank och köra fram till vägen, så timmerkälken var med.
 
Grabbarna lastade och jag tog kort :).



Dagens fika: kaffe, varm choklad och kanelklipp.



Titta va' härligt! Hoppas det blir fler såna här helger framöver.

Kommentarer
Postat av: Christina

När din C var yngre var han alltid brunbränd i ansiktet varje vår medans vi andra var bleka som lakan. Jag minns att han ofta pimplade med "mopej".

2009-02-16 @ 08:37:21
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Malin

Härligt det ser ut!! Ska du ner till Karlstad snart igen och till Åhlens så kan du väl snälla höra av dig till mig?! Jag för över pengar om du vill köpa med en burk till mig...

2009-02-16 @ 14:12:15
URL: http://gottoblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0