I min väska

I min väska finns det mycket... eller i mina väskor kanske man ska säga. Vad jag har i väskan beror på vad jag gör, vart jag ska eller vad jag behöver.
I väskan till jobbet har jag just nu plånbok, kalendern, terminalglasögon (som jag aldrig använder och som det är evigheter sen jag skaffade, kan vara dags för nytt syntest), huvudvärkstabletter, pennor (ibland har jag väldigt många och ibland ingen), laddare till mobilen, hårspänne, liten hårborste och ett litet anteckningsblock. Det är det jag har i den väska jag använder just nu. Byter jag väska, tar det ett tag innan jag fyllt upp den med allt som jag kan komma behöva, men nog kan jag fylla väskan om det finns plats i den...
Ska jag på shopping så tar jag en mindre väska som plånboken, en penna och mobiltelefonen får plats i.
Ska jag på fest, vill jag helst inte ha någon väska alls.

Det är inte alltid jag har väska... för det mesta stoppar jag det jag behöver i fickorna. Telefonen och nycklarna i byxfickorna, plånbok, vantar och pannband i jackfickorna. I mina jackfickor brukar det finnas mycket. Nu vintertid är det vantar, pannband, reflexer, läppbalsam, näsdukar, tändstickor (vet inte vad jag har använt de till, men de ligger kvar i fickan) och ibland kan det även ligga en penna i fickan (jag vet inte varför jag har pennor med mig överallt, men de kommer ofta till användning).

I min väska... ett ämne som skulle kunna bli jättestort, men jag avslutar här, innan ni får veta vad jag packar med mig när jag ska ut och resa :-)

Kommentarer
Postat av: mamma

Äntligen!Roligt att det finns nått nytt att läsa igen!

2012-01-18 @ 23:29:12
Postat av: Malin

Åhhh, vad KUL att man kan inspirera nån! ;)

Välkommen tillbaks!

2012-01-19 @ 15:48:50
URL: http://gottoblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0