Ett minne från skoltiden... forts.

Vargnatta! Innebandyturnering en hel natt för norra Värmlands fritidsgårdar (ungdomar i högstadieålder). Startade 1984 och första året jag var dit måste varit... hmm... måste bara räkna lite... 1989 (?). Eller om jag kanske inte var dit förrän 1990? 
Jag var aldrig med och spelade utan var bara med i hejaklacken, men vi åkte buss dit och det blev tidig morgon innan jag var hemma. Eller första gången hann det bli morgon. Det var väldigt halt på kvällen, så bussarna var tvungna att invänta sandbilar och turneringen sköts upp, vilket innebar att det slutade senare än det var menat. Jag tror jag var hemma vid åtta-niotiden på morgonen, men jag kan komma ihåg fel.

Jag kommer ihåg trängseln på läktaren i Stjernehallen och hur det glesades ut under kvällen. Samma trängsel var det i fredags, om inte ännu trängre. men det var kul att åka dit och heja på ungdomarna. Sonen och jag var dit, men han kommer ju inte få spela förrän nästa år. Hejade på både Stöllets och Sysslebäcks ungdomar, men stannande inte kvar längre än till midnatt, då jag tyckte det var dags att åka hem.

Hoppas att det blir lag från Stöllet nästa år också, för då ska jag dit och heja på sonen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0