En paus

En paus från bloggandet har jag tagit. Varför vet jag inte riktigt, men helt plötsligt hade det gått en vecka utan att jag bloggat... sen hade det plötsligt gått en månad, två månader osv. Det var lite skönt att bara låta bli bloggen, men jag har ju fortfarande läst andras... :-)
Lusten attt blogga kom tillbaka lite nu under julen och när sedan Gottoblandat kom med förslag på olika bloggämnen, så blinkade det till lite bakom pannbenet och inspirationen kom. Jag börjar med " En paus", ett av denna veckas sju ämnen, men eventuellt kommer jag ta något av föregående veckors ämnen också/istället.

En paus har man lust att ta från det mesta ibland... och det tycker jag man ska göra också. Alla dessa måsten som ibland ligger som en börda eller tröttheten som kommer smygande den här mörka tiden (eller trött kan man väl vara när som helst). Ta då en paus och samla krafter (mentalt och fysiskt), så kanske det känns lättare sen...
Vi går nu mot ljusare tider och det märks både morgon och kväll... det känns ganska bra att det nu inte är helt mörkt när jag åker från jobbet (visserligen kanske jag inte hinner hem innan det blivit mörkt, men jag vet att inom en snar framtid är det även ljust när jag kommer hem).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0