Dåligt samvete

Jag har aldrig dåligt samvete över något och trivs med hur jag gör allt och hinner med allt och har tid med allt och alla... och ljuger som en häst travar gör jag också (inte har jag dåligt samvete för det). (Hoppas ni förstår ironin).

Samvete... känslan av vad som är rätt eller fel.
Förhoppningsvis har jag för det mesta ett gott samvete och borde för det mesta känna att jag gör rätt, men många gånger kommer det dåliga samvetet fram. Gjorde jag verkligen rätt? Kunde jag gjort bättre? Det dåliga samvetet kommer när jag inte håller det jag lovar, efter att t ex gång på gång sagt att "ja, jag ska komma och hälsa på". Dåligt samvete av att jobba, istället för att göra något roligt med barnen när de har lov.
 
Dåligt samvete... desto mer jag sitter och tänker, desto mer kommer jag på. Sådant som jag har eller har haft dåligt samvete för. Jag avslutar nog inlägget istället, innan jag får dåligt samvete för vad jag tänkte skriva...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0