Dålig samvete del 2

Jag återanvänder en rubrik (igen).

Igår mildrades det dåliga samvetet lite. Dottern var sjuk och jag åkte hem tidigare från jobbet. Sambon var hemma förmiddag och när han åkte på jobbet, så kom jag hem. Hon är "bara" förkyld (ingen magsjuka! (än)...), men det kändes skönt att åka hem några timmar tidigare och pyssla om henne lite, med halstabletter och en tidning. Idag var hon tillbaka i skolan, eftersom de skulle göra något filmprojekt som de sett fram emot.

Jag kan inte komma ihåg när senast jag var hemma från jobbet när någon av barnen varit sjuk. Nu har de i och för sig varit väldigt friska, men de få gånger de varit sjuka har farmor för det mesta kunnat ställa upp. Där kommer det dåliga samvetet in igen... att inte vara hemma med barnen när de är sjuka utan utnyttja andra istället. Nu vet jag att de har det bra hos farmor och de får gärna vara där, så egentligen borde jag ju ha ett bra samvete eftersom känslan borde vara att jag gjort rätt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0