Året jag föddes

Googlade året jag föddes och hamnade så klart på Wikipedia. Här är några händelser som inträffade året jag föddes enligt Wikipedia:

* den nya regeringsformen träder i kraft och kungens roll blir symbolisk
* en ny lag om att alla över 15 som färdas i framsätet måste ha bälte på sig
* rösträtten sänks från 20 till 18
* arbetet med att konstruera USAs första rymdfärja Columbia påbörjas
* Sverige drabbas av värmebölja
* "Saturday Night Live" börjar sändas i USA
* "Karl-Bertil Jonssons julafton" sänds för första gången (och har sänts varje julafton sedan dess)
* vissa medlemmar av Jehovas vittnen tror att domedagen sker detta år (vilket uppenbarligen inte hände)
* detta år är utsett av FN som kvinnornas år

Det verkar som om det inträffade väldigt många olyckor med tåg, bilar, flyg, båtar och explosioner där många människor förolyckas.Ett jordskalv i Turkiet som kräver 3000 människors liv.

Detta är några av händelserna från året jag föddes...

Vilket var samma år som Eurovision Song Contest vanns av Nederländerna med Ding dinge-dong och ABBA gav ut sitt tredje album "ABBA". Året då Volvo började tillverka "remjohan" (Volvo 66).
 
Det är nästan som det börjar kännas som om det var länge sedan...
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

måste va 60talet :)

2012-01-22 @ 21:56:54
Postat av: mamma

Jag vet bestämt att det var värmebölja.Den sommaren du föddes hadde du endast blöja på dig.Du låg i vagnen i skuggan på norrsidan av huset när du sov.Jag vet inte att det har varit lika varmt sen dess.Härligt var det!!

2012-01-22 @ 23:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0