Lite pyssligt

Någon efterfrågade gratis bildredigeringsprogram igår. Hon skulle göra svartvita foton men med färgad detalj (tror jag det var). Nyfiken som jag är, tänkte jag att det ska jag också prova och se om det går.

Jag har provat Gimp någon gång, men jag tyckte det verkade krångligt, så det var uteslutet. Så igår testade jag Paint.Net istället och det var lättare. Jag tror det beror att det kunde laddas hem på svenska, så det var lättare att förstå.

Resultatet av detta pysslande och testande blev dessa bilder:








Jag tycker att det är roligt att fotografera ibland och blir det bra bilder är det jätteskoj. Att man kan göra lite roliga saker med bilderna är inte dumt det heller. Jag har faktiskt funderat på att köpa mig en systemkamera, men kom på att jag kanske ska lära mig den kompaktkameran jag har istället, för en systemkamera är dyr att köpa. Men har någon en bra, begagnad till ett bra pris så är jag intresserad!


Kommentarer
Postat av: Christina

Snyggt! :)

2011-01-27 @ 00:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0