Typiskt mig att inte få upp staken...

... till första advent. I fönstren lyser de elektriska stakarna så fint och även stjärnorna, men själva adventsstaken med levande ljus blev som vanligt bortglömd.
Tog fram den igår, men letade aldrig fram några ljus. I morse åt vi inte frukost samtidigt och nu i eftermiddag kom jag på att vi glömt tänt första ljuset.
Det var så dags då att börja leta efter stearinljus! Något som jag var säker på att det fanns, vilket det visade sig att det inte gjorde. Så det blev till att tända ett halvt nerbrunnet ljus, bara för att det skulle vara ett ljus tänt. Men nu har jag lyckats trolla fram fyra vita (nästan lika) ljus, så nu ska det bli ordning på staken!



Kommentarer
Postat av: gullet

Ett ljus är ett ljus även om det är en stump. Storleken har ingen betydelse. Ljus är starkare än mörker. Det sa våran biskop i går när han höll adventsgudstjänst i domkyrkan i Karlstad.

2010-11-29 @ 07:15:23
Postat av: Anonym

2010-11-29 @ 07:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0