Grrr...

Tycker det skulle vara lättare att få upp barnen, nu när vi ställt om klockan till vintertid. Men ICKE! Bussen kommer 7.10... när nyheterna började kl. 7.00, hade inte dottern gått upp ur sängen än. Men hon hann att klä sig och borsta tänderna... men inget mer.
Skickade med äpple, banan och knäckebröd(!?), så jag får hoppas hon äter något. Men hon äter oftast inget på morgonen... undrar om de lär sig i skolan hur viktigt det är med frukost? För om jag talar om hur viktigt det är att äta frukost, så lyssnar hon inte :(.

Men jag kan inte tvinga henne att äta, när jag vet hur det är. Jag har väldigt svårt att få ner något tidigt på morgonen. Ett halvt rostat bröd , om jag måste, men det bästa är om jag varit vaken ett par timmar och sen får möjlighet att äta. Då har jag inga problem att få i mig frukosten. Så det brukar vara matsäck som gäller!

För de (utanför detta rektorsområde) som undrar varför jag skickar iväg ungarna tidigt när det är höstlov, kan jag upplysa om att de inte har höstlov, utan att de redan haft älgjaktslov istället.

Nu har jag varit uppe ett tag, så nu ska jag gå och äta frukost :-)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Gillar hon youghurt så skicka med det till skolan, finns ju som drickvariant med

2010-11-05 @ 21:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0