Första advent

Så var det redan första advent och nu är det inte långt kvar till jul.

Undrar varför tiden går fortare ju äldre man blir? För jag vet att det inte dröjer förrän julen står för dörren och att allt som man skulle hinna med inte riktigt har blivit gjort. När jag var liten tyckte jag att det var den längsta månaden på året... och inte går det fortare om man öppnar luckorna i julkalendern i förväg heller.
Eller går tiden fortare nu än den gjorde förr? Dagens ungar kanske tycker att det inte alls är länge kvar till jul, utan de kanske också tycker att de ska hinna med mer än de gör?

Hmm... jag får fortsätta mina funderingar i kyrkan. För barnkören sjunger där idag och sen är det Röda Kors-basar i församlingshemmet. Sen hade jag funderingar på att åka på skyltsöndag... men det röstades ner av dottern. "Det måste vara tråkigt att åka och titta på skyltar?!"


Kommentarer
Postat av: Gullet

Vänta du tills du blir ännu äldre. En vecka är som ett par dar. Jag vet att jag undrade med mina ungdomar i skolan vad de tycke. Hör och häpna. De tyckte också att tiden bara sprang i väg. Det tyckte nog inte jag när jag var i deras ålder.Tänk så långt ett sommarlov var,tänk så långt året fram till körkortet var. Vet inte vad som hänt. Ett steg längre. Varför skall vi ha så bråttom. Det leder till bara en sak.

2010-11-29 @ 07:21:26
Postat av: Anonym

2010-11-29 @ 07:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0