Så blir det!

Nu har vi (barnen och jag) bestämt att mormor ska ha loppis. I båthuset.

Vi håller på att rensa bland barnens leksaker, kläder och böcker. Det som vi rensat ut och som det inte är fel på, kör vi till mormor (min mamma) som ska ha loppis i sommar. Barnen kan nog tänka sig att hjälpa till med loppisen och de ser pengarna rulla in :-).

Båthuset i Långflon tror jag är bra att ha loppisgrejer i. Så nu får mormor och morfar städa ur det, ta ut båten och lägga in golv. Min moster kan hjälpa till och fixa i ordning båthuset och så kan hon hjälpa till med loppisen sen. Sen ska vi stuva in säckar och kartonger med våra grejer, ställa upp bord och fixa i ordning. Så iår kanske vi kombinerar semestern med loppis.

Nu är det ju så att mormor inte vet något än ;)... eller nu vet hon efter att ha läst det här. Men nu har alla andra läst det också, så nu måste hon nästan ha en loppis.

Kommentarer
Postat av: Malin

Loppis, det gillar vi!! Låter som det får bli en tur till Långflon i sommar ;).

2010-06-13 @ 17:51:12
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja,det är ju bra att få veta vad jag ska göra.Idèn är inte dum...roligt skulle det vara..men det är tiden och vädret det beror på.Men blir du ledig ett tag,så kanske vi kunne kan göra slag i saken.

2010-06-13 @ 22:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0