Rensar!

Försöker få ordning på hemmet efter att ha haft lite tid för det de senaste åren. Tycker att det inte var länge sen jag städade, men kom på att det är ett tag sen jag storstädade och att det knappt blivit vardagsstädning den senaste tiden.

När jag storstädar, bokstavligen vänder jag upp och ner på allt. Egentligen har jag inte börjat städa än, utan rensar undan grejer. Barnens städande har avstannat, men jag får se om jag får fart på dem igen. Själv har jag gått igenom barnens urväxta kläder och sorterat undan i olika högar, så hela vardagsrummet har varit belamrat med kläder :-)
En slänghög (det har blivit någon sopsäck), en hög som kusinerna fått (två stora papperskassar till vardera, en del kanske inte passar förrän nästa år), en hög med kläder som jag nyss lagt undan (som kusinerna växer i om några år) en Traderahög (fina kläder som t.o.m. kusinerna växt ur och kläder som knappt är använda) och en secondhandhög (kläder som jag inte kan kasta, som är i fint skick, men som jag inte tror går att sälja på Tradera, utan de kanske går att ha på loppis(?) eller så blir det en tur till Kupan eller liknande).

Just nu har jag iallafall fått tummen ur och lagt ut kläder på Tradera. Det är lite arbete med Traderaannonser, men just nu har jag den tiden. Hoppas att jag får sälja något där, annars blir det mer till loppis eller second hand. Är det någon som vet om det går att sälja kläder på loppis eller har ni andra förslag än Tradera? En del kläder är nya och de vill jag inte kasta...



Nu är min kafferast slut och jag ska fortsätta städa. ;) För det har nästan varit läge för att "tanterna" i "Rent hus" skulle kunnat dyka upp under våren, när det såg ut som värst.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0