Nio veckor kvar

Har jobbiga veckor framför mig, med många grupparbeten, många föreläsningar och många resor till Karlstad. Men nu är det sista terminen och har jag klarat fem terminer, ska jag bita ihop och pussla ihop sista terminen också. Men det blir nog många och långa dagar på skolan.

De tio första veckorna tror jag blir jobbigast, för vi ska vi börja arbetet med C-uppsatsen till veckan, parallellt med den kurs vi börjat nu. Fram till påsk är kalendern fulltecknad, men sen är det "bara" C-uppsatsen som jag ska koncentrera mig på.

Började första dagen på terminen i måndags med ett grupparbete som lämnades in i dag och avslutades med ett seminarium. Ingen föreläsning förrän på tisdag, så det blir att vila upp sig efter en "hård" start och inför fortsatta intensiva veckor.

Första veckan på kursen avklarad... nio kvar. Fortsätter tiden går så här fort, lär påsken snart vara här :-).


Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vad härligt att höra dig så hoppfull! Jag förstår verkligen att det blir jobbigt, men precis som du sa- du är ju snart klar! Har du börjat finurla på c uppsatsen? Vad du ska skriva om och så? Ska du skriva ensam?

2010-01-29 @ 09:33:14
URL: http://litenelin.bloggspot.com
Postat av: Carina A

Du fixar det! =) Härligt att det börjar lida mot sitt slut. Men sen när det är slut så lovar jag att du ibland kommer längta tillbaks till studierna... Konstigt är vad det är. Lycka till med C-uppsatsen! Den är....hm...omvälvande ;-)

2010-01-29 @ 23:01:27
Postat av: Veronica

haha, menar du att Christer inte klarar av att avlöna dig?? Jag tänker då skaffa en som klarar av det...

2010-02-03 @ 21:04:36
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Gullet

Har själv en gång i tiden skrivit en uppsats. Inte så farligt. Man triggar upp detta själv. Ta det för vad det är.När allt kämpande är över och det går en tid så tänker du annorlunda.Jag vågar skriva följande:Till vilken nytta? Tiden ute i verkliga livet var för mig den bästa förberedelse till yrket.

2010-02-08 @ 08:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0