Kallt!

Men jag klagar inte... så mycket iallafall. Hellre att det är så här, än det väder som var i november. Men idag klagar jag lite.
Det är så kallt så att strömmen har frusit! Har ingen annan lösning. Springer ut och in och byter säkringar och kollar om det lyser. Men icke! Det är en fas som gått och jag har bytt och kollat dem... men det lyser inte iallafall. Nu ska jag äta frukost, sen ska jag göra ett nytt försök för att se om jag får ljus.
Hade tänkt tvätta och starta diskmaskinen, men det får vänta. Motorvärmaren kanske skulle behövas sättas i om jag ska hämta barnen sen, men det får jag lösa sen. 
Om inte fasen går till något viktigt, så kanske det kan vänta, men den går visst till kylskåpet också.

Nu har jag hållit på en timme, så nu tänker jag försöka få i mig lite frukost, så kanske det går bättre sen :-).



1 timme senare, med frukost i magen.
Grannen har samma fel, så det är inte i vårt proppskåp som det är fel.
Jag har tur att cirkulationspumpen går, för det gör den inte hos honom.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag brukar heller inte klaga i onödan, men nu går det fasiken till överdrift. Man blir så himla "konstig" mer än vanligt, när man inte kan vara ute. Katterna har fått grav ADHD, de har så mycket överskottsenergi så de är både högt och lågt. Ett par gånger har jag faktiskt slängt ut dem så de fått kyla av sig. Tänk om det vore en gradskillnad på ca 50 grader åt andra hållet?

2010-01-08 @ 20:19:23
URL: http://thesecrtofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0