God fortsättning!

God fortsättning på det nya året! Undrar om jag skulle ha gett ett nyårslöfte att blogga lite mer, för det börjar inte så väldigt kreativt :-). Men, jag avger aldrig nyårslöften, för jag håller dem inte. Jag tror det beror på dålig karaktär och att jag är väldigt glömsk... jag kommer förmodligen inte ihåg ett helt år vad jag lovade på nyårsafton. Särskilt om det inte är något jag vill ;).

Just nu använder jag det mesta av min tid till att sova (alldeles för länge på morgonen), laga och äta mat (alldeles för mycket gott), skriva på arbetet (alldeles för lite), eldar (det kan man inte göra för lite av just nu).
Det ska faktiskt bli skönt när ungarna börjar skolan till veckan och vi vänder tillbaka dygnen och jag kanske får skriva ifred och bli klar med arbetet i tid. Inte för att jag vet hur barnen ska komma upp i tid på morgonen, för jag vet inte hur jag ska vakna för att väcka dem ;).

Fördel med att vara hemma om dagarna nu, är att jag kan hålla "elden vid liv". Alltså, elda i kakelugnen, kaminen och kökspannan. När det är -25 grader ute, så är det skönt att ha det varmt inne.
Och vill jag bli varmare så värmer jag mig med glögg. Blossa starkvinsglögg spetsad med congac... den glöggen tycker jag är god. Jag dricker helst lättglögg eller alkoholfri glögg, för att jag tycker det är godast, men den här var inte så dum...en liten mugg iallafall.

God fortsättning på er och hoppas att ni alla får ett bra 2010! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0