Fotboll hit och fotboll dit...

...säsongen har knappt börjat och jag tycker redan att det är fotboll för hela slanten.

Idag var det inte lika stressigt för att komma iväg på ungarnas träning, eftersom jag jobbade hemifrån idag. Så jag och dottern åkte iväg i god tid för att uträtta lite ärenden utefter vägen innan vi nådde slutmålet i Sysslebäck.
Sen var det att skynda därifrån efter hennes träning, för att hinna hämta upp sonen, när han slutade sin träning i Stöllet. Lite sen var jag, men inte så mycket.

Men förra veckan stressade jag lite mer. Eller jag stressade egentligen inte, för det flöt på ganska bra, men det blev några mil i bilen.
Ner till Karlstad klockan 6.15 på morgonen, sen iväg därifrån klockan 14.00. Lite oflyt hade jag i Karlstad, eftersom jag hade punktering när jag kom till skolan, så jag (eller sambon) fick ordna så jag fick ett nytt däck och att det blev bytt under dagen. Men jag kom iväg från Karlstad i skaplig tid, trots den lilla omvägen till däckverkstaden för att hämta bilen. 
In i Ekshärad för att handla lite mat och sen hem, äta lite och hämta barnens fotbollskläder. Sen vidare upp till Stöllet, för att hämta dottern på fritids och lämna sonens kläder hos kompisen som han blivit med hem. Hämta upp fler barn efter vägen, som skulle med upp till Sysslebäck på träning. Sen efter träningen var det att lämna av de barn som åkte med och hämta sonen i Stöllet. Puh!!! Tur att man inte känner efter under tiden.

Nästa vecka ska dottern träna i Stöllet, så då blir det inte så långt för henne. Men sonen ska träna i Likenäs, så det blir väl att åka iallafall.

Tur att jag är så fotbollsintresserad som jag är...inte. Som det verkar så är jag ju hur intresserad som allra helst och de har inte börjat spela matcher än...

Visst är det roligt att se de små spela fotboll och jag blir gärna med när de tränar och spelar matcher, men ibland känns det som om det blir för mycket. Särskilt när båda två ska spela på samma dag och på olika ställen.

Ibland önskar jag att jag kunde klonas och vara på flera ställen samtidigt. Eller förflyttas genom telepati, så att det inte blev några restider. Det hade inte varit så dumt. Tänk vad mycket tid vi skulle få till övers om vi kunde förflytta oss genom att blinka... för här på landsbygden tillbringas mycket tid i bilen...

Kommentarer
Postat av: Veronica

haha, vi har skrivit om kloning bägge två :)) Jag är bara rädd för att jag blir schizofren...

2010-04-29 @ 20:56:00
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0