Ställningen är nere...

Måste ju visa bilder på hur norra sidan av huset blev när det nu är klart.

Före:


Efter:


Vilken duktig sambo jag har, eller hur.

Nu är baksidan och norrsidan klar, nu är det bara två väggar kvar. Funderar på att ta väggen mot söder nästa år och spara framsidan till sist, så vi får lite mer tid att fundera ut hur vi ska göra med glasverandan och balkongen.

Jag har mina ideer, men vi kan ju komma på andra, billigare och enklare alternativ. 



Jag vill ju att den ska se ut som den gör nu, men det är mycket arbete och det kostar en del (iallfall som jag vill ha det). Skulle kunna ta ner och kitta om fönstren, men det verkar så tråkigt. Och så kommer de inte att passa mot väggen när isoleringen och timmerpanelen kommer på. Men är det någon som tycker det är roligt att kitta fönster och har tid och lust är det bara att anmäla intresse. (Är ni åtta stycken blir det ett fönster var + dörrarna)



Jag vet hur jag vill ha det... men plånboken håller inte med. Vi har ju en garderob på övervåningen som ska bli ett badrum och det kommer ju att kosta både pengar och tid det med. Men det har jag väntat på i sju år och lär väl kanske få vänta lika länge till...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Christer har gjort ett jättebra jobb.Huset blir helt annorlunda.

2009-09-26 @ 21:44:15
Postat av: Carina A

Vad fint det blir! =)

2009-09-26 @ 22:58:19
Postat av: Erika

Snyggt Christer!! Jag är glad att vårt hus är relativt nytt så det inte är så mycket ombyggnad som behövs. Men det finns ju att göra ändå... Det är skönt att vi har målat om det iaf medans pappsen fortfarande orkar kliva på ställningar. Vet inte hur vi ska göra när det blir dags nästa gång, jag tycker det är tråkigt att måla och A är höjdrädd!!

2009-09-27 @ 14:31:29
Postat av: Leo

Jättefint! :)

2009-09-27 @ 17:14:10
URL: http://metrobloggen.se/leoscookie
Postat av: Vi i Lilltäppa

Det blev jättefint tänk vilken duktig pojke vi har

Vi tycker nog att båda våra pojkar är duktiga på

att reparera hus vet ej hur vi skulle klara oss utan

dem

2009-09-27 @ 17:48:11
Postat av: Petra

Kanonfint!!

2009-09-27 @ 17:51:20
Postat av: Christina

Snyggt!

Ja, glasverandor är ett elände... Att kitta om fönstren är lätt, det tar bara tid. Att skrapa färg däremot... brrr. Jag måste väl oxå ge mig på mina glas till verandan nästa år. Gruvar mig oxå!

2009-09-27 @ 21:04:33
URL: http://kvarnhia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0