..."pust"...

Nu har det varit lite körigt igen... pustar ut nu när jag kan.

Sista dagen på byggteknikkursen igår... muntlig redovisning, som jag faktiskt inte var nervös för (för en gångs skull :-) ). Hoppas på att tentan förra veckan gick bra också, för det skulle vara skönt att slippa omtenta. Nu ska jag vila mig iform inför kursstarten på måndag.

Eller egentligen skulle jag behöva städa... men jag tror jag väntar tills barnen flyttat hemifrån. Ja ja, jag vet att ni tänker att "usch, vilken lortgris" men jag tröttnar på allt plockande av grejer överallt. Jag är ingen ordningsmänniska själv, men en viss ordning vill jag ibland ha, så ibland rinner bägaren över och jag tappar humöret på att behöva tjata om att de ska städa.

"En viss ordning" vill jag ha? I vårt hem ser det kaotiskt ut, men jag ser det som ett organiserat kaos. Jag vet var grejerna ligger... oftast. Men nu har jag letat efter en grej nästan hela dagen, som jag inte har en aning om var den kan vara. Och då är det svårt att finna den!
Var säker på var den skulle ligga, men den är borta. Så nu går jag igenom när jag använde det sist och om jag skaffat ny byrå före eller efter det... för då kanske jag har plockat undan den när jag städade ut byrån?

Om jag slutar att leta, dyker den nog upp så småningom. Det brukar vara så, att om jag slutar leta, dyker grejer upp :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0