Nu börjar det bli lite kyligt ute...

...och när jag nu kollade igenom lite kort från sommaren, kommer jag ihåg värmen som var i slutet av juni.
Den 28 juni var jag på mitt kusinbarns dop och jag tror det var varmaste dagen på hela sommaren. Sambon och barnen blev inte med på dopet utan var till Vitsand, för dottern skulle spela fotboll.
Min faster och jag åkte i min bil till Kumla och höll tummarna på att inte det skulle blåsa varmt från fläkten (som det kunde göra och som inte var fixat då). Men vi hade kyligt i bilen hela vägen dit och hem.
Hela dopet var ute i trädgården hos barnets farmor och farfar och vi höll på att flyta bort. Det fläktade inte ens lite och alla letade skugga och försökte komma ihåg att dricka mycket.




Jag tycker det är trevlig med dopsgudtjänster ute (dotter är också döpt utomhus, på en säter).



När jag ser på korten så kommer jag ihåg hur varmt det var och hur trevligt det är att träffa hela släkten. Synd att det inte blir så ofta som alla träffas. Det borde vara fler bröllop, dop och stora födelsedagskalas.
Vi har ganska roligt de gånger vi ses. För en nykomling kan vi ibland kanske inte verka riktigt kloka, men det finns de som stannat kvar i vår skrattande, lilla släkt.


Kommentarer
Postat av: Veronica

...fler bröllop...du får väl ställa till med ett då:)

2009-10-04 @ 11:01:31
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Leo

Det var fina minnen. Kul att du visade oss. :)

2009-10-05 @ 10:28:39
URL: http://metrobloggen.se/leoscookie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0