Äntligen fredag

Veckans bästa dag, eller kväll iallfall, tycker jag. Vet att imorgon kan vi ta sovmorgon, jag kan gå i morgonrocken eller pyjamasen en bit in på förmiddagen. Andra tycker säkert att det är skönt att gå upp tidigt och försöka hinna med så mycket som möjligt när man är ledig, men jag tycker det är skönt med sovmorgon (jag är mer en kvällsmänniska).

Skönaste lördagsmorgonen är om jag vaknar utvilad vid åttatiden, alla andra sover och jag kan gå ner i lugn och ro och kanske starta en tvättmaskin, sitta vid datorn, plocka undan lite osv.

Fredag är en dag som det känns bra att vara ledig eller att sluta tidigt. När jag jobbade i affär, så jobbade jag tre fredagar av fyra och jobbade varannan lördag, då blev det ingen riktig helg. Fördel med att jobba lördag är att då är man ju ledig mitt i veckan. (Det finns för-och nackdelar med allt).

Nu har barnen åkt till skolan och jag ska försöka läsa lite byggteknik, för det drar ihop sig till tenta. Nästa vecka har vi seminarium om vårt projekt (teknisk besiktning av ett hus), veckan efter det har vi tenta och sen har vi redovisning av projektet veckan därpå. Jag har intensiva veckor framför mig med både tentaläsning och grupparbete som ska lämnas in i flera omgångar, så jag vet vad jag ska göra veckorna som kommer.

Kommentarer
Postat av: Christina

Åh byggteknik och besiktning av hus... sånt saknar jag. Ska vi byta? Du jobbar på skolan och jag fixar din kurs? :)

2009-10-09 @ 20:01:03
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Monica

Okej, vi kan byta veckan som kommer...

2009-10-09 @ 20:29:52
URL: http://commandoran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0