Sommarlov

Snart... inte länge kvar nu... tills terminen slutar. Men tyvärr har redan hjärnan tagit sommarlov. Inte bra, med tanke på att jag har en hemtenta kvar och en salstenta. Så det blir spännande att se hur det här går. Fick reda på igår kväll, hur hemtentan ska se ut (som vi skulle få istället för salstenta). Så det är bara att sätta igång och skriva, 6 sidor som ska vara inne fredag nästa vecka, på PAPPER. Vi får inte skicka på mejl, utan det ska vara utskrivet. Vi får skicka på det "gamla" sättet, med post. Det kommer jag att göra, för jag åker ju inte 13 mil enkel väg för att lämna in en uppsats.
Sen är det ju omtentan i Civilrätten som jag och 66% av klassen ska göra. Om inte en del väljer att göra den  i höst. vilket inte jag tänker göra (förhoppningsvis klarar jag tentan den här gången). Lite "sur" är jag över att inte klarat den första gången. Jag var ju nöjd när jag gick från salen och hade gjort mitt bästa. Trodde mina svar skulle räcka till tre poäng på varje fråga (minst) men jag har fått bara 2,5 och då räcker det inte till godkänt. :(... Varför kan de inte ha godkäntgränsen på 50% (istället för 60%) som de andra kurserna? Då hade jag klarat mig...
Jag känner mig väldigt misslyckad och dum i huvudet just nu. Har inte klarat någon kurs den här vårterminen...inte nationalekonomin (som jag ska göra en andra omtenta på i september) och inte civilrätten (men den klarar jag förhoppningsvis den här gången). Men hemtentan i Finansiella borde jag ju klara iallafall. Men blir jag inte godkänd, är det komplettering som gäller vilket borde vara bättre än att göra en omtenta.

Nej, nu får jag försöka sparka igång hjärnan (ska nog sätta på kaffe). Har iallafall letat reda på den sista artikeln i litteraturlistan idag, så nu ska jag ha all kurslitteratur iallafall (om nu detta hjälper).

Kommentarer
Postat av: Malin

Konstigt att de inte tar emot arbetena via mail! Vad är det för stenålders-fasoner?!..

2009-05-27 @ 20:26:12
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Anonym

När jag gick i Örebro gällde samma regler med att vi inte fick maila in, men vi som var långväga studenter fick oftast ett par dagar till på oss. Så vi hade deadline samma dag då arbetet skulle ligga på lådan. Anledningen till att de inte tog emot via mail var att de inte kunde skriva ut arbetet på grund av för mycket. Kan i och sig förstå det...varje person kanske hade 5-6 sidor, vid större arbeten kanske 20-25 sidor. Om man gångar det med 90 elever som i mitt fall blir det nåååågra sidor...

2009-05-28 @ 22:18:26
Postat av: Veronica

När jag gick i Örebro gällde samma regler med att vi inte fick maila in, men vi som var långväga studenter fick oftast ett par dagar till på oss. Så vi hade deadline samma dag då arbetet skulle ligga på lådan. Anledningen till att de inte tog emot via mail var att de inte kunde skriva ut arbetet på grund av för mycket. Kan i och sig förstå det...varje person kanske hade 5-6 sidor, vid större arbeten kanske 20-25 sidor. Om man gångar det med 90 elever som i mitt fall blir det nåååågra sidor...

2009-05-28 @ 22:19:44
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0