Heldag borta igen...

Idag har vi varit västerut på en heldag på fotbollsplanen i Granevik. Det var väldigt varmt och så hade laget ingen avbytare, så vi visste inte riktigt om de små skulle orka. Men vi hade sådan tur så vi fick låna spelare av de äldre till första matchen, så då gick det lite lättare. De kämpade på väl, trots värmen och att avbytaren försvann för att spela egen match sen i andra halvlek. Då fanns det ingen att byta med, med de orkade hålla kvar ledningen, så vi vann första matchen. Nu var det ingen som riktigt visste hur matchen slutade, så vi sa att det blev lika i slutändan. Men jag tror våra hade ett eller två mål mer.

Andra matchen fick vi låna två tjejer från de äldre, så då fanns det två avbytare och då vann de med flera mål. Tappade räkningen vid fem och det blev många fler mål efter det. Det var jättesnällt att vi fick låna av P/F-00 och att de orkade spela flera matcher på rad.

För att vara första poolspelet spelade barnen bra. Visst, det märks att de inte spelat förut, men de märktes även på de andra lagen. Domaren talade om för dem var de skulle stå och hur de skulle göra i vissa situationer, vilket är bra.

Jag tycker att våra barn var superduktiga och spelade bra för att vara premiärmatcher. Och att de vann gör mycket för självförtroendet och lusten att fortsätta spela. (Bara de inte tappar lusten om de förlorar nästa gång.) Vi får hoppas på att alla kan vara med och spela nästa poolspel, så att det blir någon avbytare iallafall. Annars får vi fjäska för de äldre och be snällt om hjälp nästa gång också.

Här får dotter sitta och vila ett litet tag.

Sen blev det morsdagspizza på La Strada, så jag slapp lag mat idag.

Så då var den här helgen slut och inget har vi gjort. Men det har ju faktiskt varit pingsthelg och då ska man väl vara ledig!? Men gräsmattan blev klippt ikväll iallafall och kläder har jag tvättat. Och lite skolarbete har jag gjort, men inte så mycket, så nu blir det att köra på imorgon, så jag hinner klart.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Va kul för era små. Här hos oss blir resultaten de samma som alla år innan. Jag tycker det är så synd om dem, men är väldigt impade av att de faktiskt fortsätter fast det blir storstryk gång på gång.

2009-05-31 @ 21:50:57
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Christina

Jag gillar oxå att domarna hjälper ungarna så bra! Ett stort plus till dem! Sen var det nog bara kul för tjejerna att hjälpa till i sista matchen. Julia var verkligen glad & nöjd när hon åkte hem!!! Det är inte så lätt för tjejerna att i vanliga fall spela mot killarna så det var roligt för tjejerna att se att de faktiskt är duktiga!

2009-05-31 @ 23:39:00
URL: http://kvarnhia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0