Hastbak

Fick för mig att baka muffins förut, eftersom det inte fanns något kaffebröd varken i frysen eller i skåpen. Det brukar vara bra att ha sockerkaka eller liknande i frysen, som man kan ta upp om man får besök (eller ta med på fotbollen). Men nu fanns det inget. Fick för mig att testa att göra muffins jag aldrig gjort. De blev inte bra. Testade en sort till (som jag inte heller gjort förut) och de blev... konstiga. Man ska inte bara slänga ihop sådana saker. Ibland kan det gå bra, men det gjorde det inte idag.


Misslyckade Hallonmuffins med vit choklad...


Misslyckade chokladmuffins...

Några av hallonmuffinsen ser ut som jag tror de ska se ut, men de flesta skulle varit inne längre i ugnen. Men nu vet jag till nästa gång att de ska vara inne lite längre. Tror jag vispade för länge också.
Chokladmuffinsen ska vara kladdiga, men de ska inte rinna över formarna. (Det syns inte på kortet, men den mesta smeten var på plåten, men det hade jag redan ätit upp innan jag tog kort.) Då vet jag till nästa gång att jag ska inte ha i så mycket smet i formarna (och kolla på klockan när jag sätter in dem, istället för att gissa sen). 

Nä, nästa gång ska jag göra vanliga sockerkakor. Misslyckas jag med dem också, tror jag jag ska skylla på spisen. Den kanske börjar bli gammal och inte håller värmen?


Uppdaterat lite senare på kvällen: Men de var goda... hinner nog inte frysa ner några.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Skulle aldrig törs att lägga ut bild på mina muffins... Men huvudsaken är att de är ätbara;)

2009-05-16 @ 21:41:06
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Monica "Commandoran"

Jag tror det är de fulaste jag gjort nånsin... men nu kan de bara bli bättre nästa gång...

2009-05-16 @ 23:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0