Sommartid...

Har ni kommit ihåg att ändra klockan? Den skulle flyttas en timme framåt, natten som var. Så denna dag blir kort. Det är ju snart dags att gå och lägga sig :). Undrar hur vi kommer att ta oss upp ur sängen imorgon bitti? Vi ska alla upp tidigt imorgon. Vi åker väl hemifrån vid kvart över sex allihop. Jag söderut och sambon och barnen norrut. Vi kommer nog att somna gott på måndag kväll. (Jag somnar väl på bussen hem från Karlstad, som vanligt).
Det här med att veta om man ska flytta klockan en timme fram eller tillbaka brukar vara svårt att komma ihåg. Förr hade jag svårt för detta, men nu tänker jag på att man tar fram trädgårdsmöbeln på våren och ställer tillbaks på hösten.
Hur gör ni för att komma ihåg?


Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag måste tänka på det här med trädgårdsmöblerna annars vet jag inte om kl ska fram eller bak.

2009-03-29 @ 18:50:38
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Christina

Jag gör exakt som du. Trädgårdsmöbler FRAM!= klockan fram.

2009-03-29 @ 20:49:14
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Fia

Samma här!!!

Väldigt bra att ha det som riktlinje, annars skulle det bli galet ;-)

2009-03-29 @ 21:11:16
URL: http://emmyoemil.blogg.se/
Postat av: Syrran

Jag tänker att klockan ska mot sommaren...nu fram mot sommaren, sen tillbaka mot sommaren. Varför ska man blanda in trädgårdsmöblerna i resonemanget? :)

2009-03-30 @ 07:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0