Rösten...

...vann! (Inte för att jag kan ett ord franska, men La Voix betyder det va'?) En spännande omröstning som kunde sluta hur som helst.
Vi hade en liten "vadslagning" här hemma om vem som skulle komma topp tre. Rätt låt på rätt plats, gav två poäng. Rätt låt på fel plats, gav ett poäng.  Sonen låg bra till efter juryns röster. Men efter det spännande slutet, blev det ju inte så. Barnen och jag hade bara ett poäng var. Vi hade med EMD som tvåa (de kom trea). Sambon lyckades få fyra poäng. Rätt etta och sen bytte han plats på tvåan och trean. Får väl säga grattis till den segern.
Hade jag valt de låtar som jag tycker lite mer om hade det gått lite bättre för mig också. Jag hade iallafall tagit med "Snälla..." .
Jag har en lite udda musiksmak, och jag trodde inte att denna smak stämde med svenska folket. Malena Ernman och Caroline af Ugglas är lite "udda", inga typiska schlagerlåtar, men de fick de högsta poängen.


Vet inte om jag ska tala om detta....hmm...jo...jag kan väl kanske erkänna nu...........jag röstade på Malena Ernman i hennes delfinal (och jag kan ju inte varit ensam om det).

Kommentarer
Postat av: Christina

Jag har inte röstat en enda gång. Inte ett enda år. Men åsikter har jag...

Är väl för snål för att ringa... elr lat.

:)

2009-03-14 @ 23:15:52
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag gillade inte segerlåten men den står sig nog bra mot övriga Europa kan jag tro!

2009-03-15 @ 20:24:34
URL: http://tvabarnsmammansblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0