Friluftsdag

Idag blev det en dag på Hovfjället. Barnen har aldrig åkt slalom förut, så nu skulle de testa. Det är väldigt länge sen jag åkte slalom och sambon ännu längre, så vi var nästan som nybörjare vi också. Sist vi åkte såg inte skidorna ut så, som de vi hyrde och åkte på idag.
Men vi fick väl till åkningen allihopa till slut. Sonen hade en kompis med sig, så han fick lite coaching av honom. Och dottern och jag hade också varsin kompis där som fick coacha oss :-). Men bara man fick fart på skidorna så kom jag ihåg hur jag skulle göra. Dotter fick skaplig kläm på det hon också, så hon tyckte det var kul.

Sonen tyckte också det var roligt, men eftersom hans kompis kunde åka slalom, försökte ju han åka likadant (vilket inte gick så bra i början och då var det mindre roligt).
Efter ett par timmar i backen var de lite hungriga och behövde vila, och då tröt tålamodet. Innan vi kom till vindskyddet var det många sura miner. Men efter korvgrillning, smörgås och varm oboy var det full fart igen.
   
 

Sambon åkte med killarna och dottern åkte lite själv tills jag plockat ihop och kunde åka med henne. Sen åkte jag ett åk med killarna och då åkte vi korgliften upp tillbaka. Och jag är höjdrädd! Grabbarna försökte få mig att titta ner, men det gjorde jag INTE.
Det var en solig dag till att börja med, men efter några timmar försvann solen och det blev grått. Men det var skönt att vara ute ändå.



Solen försökte iallafall skina igenom.

Så idag har vi haft en friluftsdag hela familjen och gjort något vi aldrig gjort förut. Härligt! Kanske blir en tur till nästa år också? Vem vet. Det är synd att det är så dyrt, annars hade det kanske blivit oftare.

Kommentarer
Postat av: Malin

Så underbart med en dag i friska luften tillsammans med hela familjen!!

2009-03-21 @ 20:20:12
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ni ser ut att ha haft en trevlig dag tillsammans

2009-03-22 @ 07:49:58
URL: http://tvabarnsmammansblogg.se
Postat av: Erika

Vi får göra om detta fler gånger men då ser vi till att vi har bättre väder och att vinden ligger åt rätt håll... Alla kläder är ute på vädring, får nog hänga ute till imorgon. E hade ont i magen när vi kom hem och hade feber på kvällen så det var därför hon inte var så pigg på slalom. Men idag är det bättre.

2009-03-22 @ 09:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0