Fredag morgon

Vad lugnt det är denna morgon. Jag måste inte tjata och ingen skriker tillbaka. Ingen bråkar och slåss så att jag måste dra isär dem. Det är en fördel att dottern är ledig från skolan fredagar, och är jag också ledig så sover hon när sonen ska iväg till skolan.
Visserligen blir det oftast tjat om tandborstningen, men oftast är det lugnt. Idag hade han egen klocka på väckning så han gick upp före mig. Undrar om han skulle komma med bussen alldeles på egen hand? Det kanske han skulle men jag törs inte lite på det, för missar han bussen tar han sig ju inte till skolan. Han har kompisar som klarar sig själva på morgonen när föräldrarna jobbar, men då går de till skolan. Går de fem minuter senare en morgon, kommer de fortfarande till skolan. Skulle sonen missa bussen blir han ju hemma den dagen. Så än så länge är det fritids som gäller de tidiga mornarna.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Barnen växer med ansvaret de får så låt honom prova. Yngsta har försovit sig en gång och då ringde hon mig och grät, det var såååå pinsamt. Jag tror inte att det kommer hända igen förrän hon blir något år äldre..;) Lite knöligt med att han inte tar sig till skolan om han skulle missa bussen, men låt honom då va hemma. Kanske lite skämigt att komma till skolan dagen efter och förklara att han missade bussen. Kan gå i denna ålder.

2009-03-06 @ 12:30:43
Postat av: Jennie

Du kan ju låtsas sova och låta honom testa. Inser du att det går åt skogen så kan du ju rycka in och antingen hjälpa honom eller skjutsa honom till skolan.

2009-03-06 @ 16:57:17
URL: http://tvabarnsmammansblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0