Födelsedag nr 2

Imorgon är det dags för dottern födelsedag. Något barnkalas är inte inplanerat än, utan imorgon kommer de närmaste och grattar. Menade att ha kalas för kompisarna idag, men en klasskompis till henne hade kalas idag (som hon var på och fick med sig en massa partyhattar hem). Så det får vänta tills längre fram. Eventuellt till sommaren, för då vill hon ha sitt kalas. Hon är ingen vintermänniska, så det är väl därför hon vill ha sitt kalas till sommaren när det är finare väder och man kan vara ute i solen i somriga kläder. Eller så skulle hon inte ha något kalas alls, sa hon en kväll i början av veckan när hon var sur och tvär. Så vi får väl se.
Håller på att göra tårtan till i morgon. Har gräddat en tårtbotten och gjort i ordning marsánkrämen. Gräddtårta med godis på ska det bli (har hon bestämt). Så det blir att gå upp imorgon bitti och garnera tårtan. Paketen är i allafall redan inpackade, annars brukar jag glömma bort det och får skynda mig på morgonen innan de vaknar. Hon skulle fått en DVD-film imorgon också, men den kom inte i tid, så den ligger väl i postlådan på måndag (så den får hon väl få då). Blir lite irriterad när det står att den är skickad i tisdags, så då borde den kommit fram till på fredag, men jag var ute i sista stund, så jag får skylla mig själv.
Efter imorgon är det bara två veckor tills nästa födelsedag och då blir det väl till att göra smörgåstårta också. Han nöjer sig inte med den som är lättare att göra heller, utan ska ha den som tar lite längre tid att göra. Men ska han ha smörgåstårta, ska han allt få hjälpa till :-).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0