Finns roligare att göra...

...än att tillbringa eftermiddagen på universitetet. Föreläsning 14-17 en fredag :(. Inte kul. Sitter i biblan och försöker fördriva tiden tills klockan blir två. Jag var ju nere med bussen i stan redan 11.20, så jag har några timmar att fördriva. Jag ska gå och äta snart. (Jag får äta sakta så tiden går :).)
Som vanligt när det är sådana veckor som jag haft nu, med många dagar, så funderar jag på vad jag håller på med. Sitta på en buss i flera timmar för två-tre timmars föreläsning? Är det normalt? Det känns bättre attt åka ner och göra grupparbete samma dag som föreläsningar, men det är ju inte alltid det passar andra. Så ibland åks det ju extra för grupparbete också.
Men jag har nu klarat detta i över ett och ett halvt år, nu är det mindre än hälften kvar, så nu är det bara att se framåt.
Men ibland blir jag trött på allt och undrar om jag valt rätt...

Kommentarer
Postat av: Veronica

Håll ut! Tänk vilken känsla då man faktiskt är klar och inser att man har klarat det trots blod svett och tårar ;)

2009-03-13 @ 18:52:42
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Malin

Känner så väl igen detta från lärarutbildningen! Fattar inte varför de aldrig kan tänka på dem som pendlar och trycka ihop lite mer än ett par timmar på en och samma dag. Jobbigt med många timmars föreläsning, visst. Men när man ändå åker. Måste ändå vara många som pendlar... Och allt annat är bättre än föreläsning en fredag EFTERMIDDAG

2009-03-13 @ 19:42:11
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vet precis hur det känns. Min utbildning var upplagd på samma vis och knappt hälften av alla föreläsningar var något att ha. Nej ibland kan man undra. Men håll ut! Det är skönt när det är klart!

2009-03-13 @ 20:47:23
URL: http://tvabarnsmammansblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0