Andra chansen

Ikväll är det Melodifestivalen och Andra chansen. Denna vecka har det ju spelats melodifestivallåtar på radion och jag tycker snart att alla låtar är bra. Så många låtar från andra chansen har jag inte hört men just nu spelar de låtarna i P4 Premiär på radion och jag tycker att alla har lika stor chans att vinna. Men så är det ju dessa dueller vilket gör att man har ingen aning om vem som kommer att gå vidare. Det beror ju på vem som vinner duellen och vem de fåt möta i andra.
De jag tycker allra bäst om kommer ju att möta varandra. Caroline af Ugglas är en favorit, bara jag slipper se på när hon sjunger. Sen tycker jag att Amy Diamonds låt också varit bra när man hört den på radion. Sen tycker jag Scotts låt är bra och 80-talets Lili & Susie. Sen är ju Sarah Dawn Finer en suverän sångerska och så har vi ju den andra 80-talslåten med Star Pilots. BWO låter ju som de alltid gör så den är inte den bästa tycker jag. Och så har vi ju den där Rigo som är helt annorlunda. Blir spännande ikväll...och nästa vecka är det finalen. Eftersom "rätt" låtar har gått vidare så är det bra låtar i finalen. Kul!
Dottern har önskat sig Melodifestivalen 2009 (skivan) i födelsedagspresent imorgon. Men får hon den är det bara hon som får lyssna på den skivan, har hon talat om för mig. Så nu har jag kopierat  den till min dator innan jag packar in den. Så nu får hon den och kan ha den alldeles för sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0