Snart helg

Nu är snart första veckan avklarad. Den har gått fort, men jag började ju med kortvecka. Ledig måndag och sen är det ju röd dag på lördag. Ska iväg några timmar imorgon, sen får jag ta helgen och fira midsommar. Ska veckorna gå så här fort, dröjer det inte förrän skolan börjar igen. Men just nu längtar jag inte alls tills dess.

Jag tycker de första dagarna på jobbet har gått bra (vet inte vad mina kollegor tycker, men jag är nöjd). Lite ringrostig i början tycker jag att jag kan få vara. Det är ju nästan ett år sen jag var där och jobbade sist. T ex PLU-nummer på frukt och grönt kommer jag inte ihåg, men idag märkte jag att jag inte behöver titta efter varje gång. Sen är det morgonrutiner och kvällsrutiner som jag inte har kommit in i än, men jag frågar väl vad och hur jag ska göra. Skulle ha en "ny på jobbet"-skylt påklistrad i pannan, när jag ibland måste gå och fråga, för säkerhets skull, för att inte göra fel.

Nej, nu ska jag försöka gå och plocka ihop lite av vad vi ska ha med oss imorgon. Ska faktiskt bort och fira midsommar imorgon. Får försöka fixa i ordning det mesta innan jag åker till jobbet imorgon, så vi kan åka nästan direkt jag kommer hem. Hmm... regnkläder, vinterjackor, raggsockor... det blir nog lämpliga midsommarkläder.

Ha en trevlig midsommar, allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0