Långhelg...

...fick vi den här helgen. Inte så dumt... Alla var lediga idag...barnen var på skolresa till sent igår kväll, så de var komp.lediga, jag var klar med hemtentan och sambon hade inget att köra. Skönt! Så det blev sovmorgon och sen blev det en tur till Torsby. Sambon och sonen skulle passa på att klippa sig, när de hade tid till det. De brukar klippa sig vid torget, på herrfriseringen där. Det passar dem väldigt bra, för där behöver de inte beställa tid, utan då kan de åka när  det passar dem.
Jag och dottern skulle passa på att gå lite i Torsby. Det blev inte så många affärer...sportaffären, där dottern köpte benskydd och fotbollsstrumpor (hon vill inte ha dem brorsan haft) och handarbetsaffären uppe i hörnet. Hade inget shoppingärende dit utan passade på att hälsa på min gamla barndomskompis som har tagit över den affären. Vi bor inte så jättelångt ifrån varandra, men det blir ändå aldrig så att man träffas och umgås.
Sen var killarna klara och vi strålade samman på Systembolaget. Sen blev det fika på Wienerkonditoriet. Mmm...de har alldeles för mycket gott att välja på där, men det blev en vanlig Molusk. Började fundera, när vi satt där, att det är många år sen de öppnade Wiener där det är nu, och ändå ser det fortfarande lika mysigt ut. Jag gillar Wienerkonditoriet och just nu har fotograf Helena H. en utställning av bröllopskort där (kolla in hennes blogg och klicka er även vidare till hennes hemsida). Jag kan sitta och titta på hennes kort på nätet flera gånger, hon är så duktig. (Jag vet vem jag ska anlita som fotograf på mitt bröllop).
Inköp av TV-kaka blev det när vi lämnad konditoriet (måste ju ha något till kaffet på nationaldagen). Sen blev det att åka till Toria och handla mat, för det ekade i kylskåpet (och det är det inte ofta det gör).
När vi väl kom hem var det dags för middag och grillpremiären för i år. Det blev grillspett med kyckling, fläskytterfile, köttbullar och grönsaker...mmm...gott! Sonen som vanligtvis helst bara äter köttbullar och korv, åt ganska mycket kött... och tyckte det var jättegott. Så nästa gång hoppar jag nog över köttbullarna, för dem åt han bara som snacks när han väntade på att det skulle bli klart på grillen.
Hoppas på att det blir fina sommarkvällar framöver, så att man kan sitta ute. För just nu är det lite väl kallt för att sitta ute och njuta av kvällen.

Idag har vi alltså haft en ledig dag och har två till framför oss...Gôtt me' helg! Imorgon blir det dock ingen sovmorgon, för då ska sonen spela fotboll kl. 11.00 i Ambjörby. Och sambon tar sig nog en tur till Småland... Nationaldagsfirande på skilda håll alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0