Första dagen på jobbet

Har nyss satt på mig skjortan som är tvättad och nystruken för första dagen på jobbet... eller andra egentligen. Var ju där förra vecka en dag för att komma igång lite och fräscha upp minnet.

Så nu bär det iväg till "Koppra" i Stôllt, eller Coop Nära som dotter påpekar varje gång vi säger Konsum. Det är ju faktiskt två år sen de bytte namn till Coop Nära, så någon gång borde vi väl lära oss säga rätt eller... ?
Det finns ju några exempel på att det är svårt att "lära sig" nya namn... Gulf i Värnäs, BP i Likenäs... det är många år sen det var Gulf och BP, men än hör man det är dit de ska...


Kommentarer
Postat av: Christina

Jag ska snart åka till BP och tanka eftersom jag ska åka söderut snart. Kanske kommer jag in på Konsum och säger hej... :)

2009-06-16 @ 08:22:02
Postat av: Veronica

Jag kommer aldrig att säga nåt annat än BP till macken i Likenäs. Men macken här kallar jag bara för macken. Coop Nära kommer jag heller aldrig att säga, men med lite ironi säger jag OBS! i Stöllet;)

2009-06-16 @ 19:54:57
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0