Söndag morgon...semester

Nu är jag ledig tills skolan börjar den 24 augusti. Känner att det behövs att vara ledig de fyra veckorna. Fastän jag bara jobbat sex veckor (och de har gått jättefort), känner jag mig sliten. Det har gått på rätt hårt under sista delen av terminen, både på skolan och här hemma. Det har varit något varenda helg sen i början av maj, så man har ju inte slappnat av på helgerna. Det var ju meningen att jag skulle varit ledig veckan innan jag började jobba, men jag fick ju en omtenta den veckan, så det blev ingen ledighet. Nu känns det skönt att inte ha någon tenta innan skolan börjar, utan jag är LEDIG tills den 24:de. (Har ju en omtenta kvar, men den är i september, och just nu har jag "förträngt" den. Menade att jag skulle lånat en bok om nationalekonomi som någon rekommenderat, men har inte tagit itu med det än.)

Undrar vad jag ska hitta på under min ledighet? Tyvärr kommer städningen högt upp på listan med "att göra". Men just nu har lusten försvunnit och jag skulle bara vilja lägga mig och läsa en bok.
Tänk om vädret skulle kunna bli bättre...då känns allt man ska göra lite lättare. Nu hoppas jag på en riktigt fin augusti, så att jag får mycket sol. Känner mig så trött, och tror det beror på vädret. Eller så gick luften ur mig i går eftermiddag när jag slutade jobbet.

Undrar om jag ska göra något nyttigt eller om jag ska gå och lägga mig tillbaka? För just nu är det bara jag och katten so är vakna (och hade inte hon suttit och skrikit, hade jag legat i min säng än).

Kommentarer
Postat av: Elin

Ta genast tag i städningen. Städa ordentligt och utan paus (typ) i 3 dagar, så kommer du bara behöva göra lättare, underhållsstädning fram tills du börjar skolan!

2009-07-26 @ 18:25:50
URL: http://litenelin.blogspot.com
Postat av: Erika

Du får komma över på västra sidan berget och ta en semsterdag hos oss. Du kan ju ta husvagnen så kan vi ha camping här ;-)

Vi har kommit hem från fjällen nu, både Tärna/Hemavan och Sälen, var bara hemma 2 dagar mellan turerna. Nu ska vi försöka hålla oss hemma ett tag iaf. Jag och J vill till Sthlm eller Gbg och förlusta oss men det kanske får vänta till någon helg när skolan börjat.

2009-07-26 @ 22:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0