Blåa bär och sol

Idag har jag plockat blåbär. Det var riktigt roligt att plocka. Behövde inte plocka så många kvadratmeter för att få ihop ett par liter. Det får bli mer plockande en annan dag, för idag plockade vi bara så att vi skulle kunna göra blåbärspaj. Åkte upp på "hia", strax ovanför oss. Jag och dottern skulle plocka till sambon och sonen kom hem från skogen. När vi klev ur bilen, hörde jag traktorn, så det blev ingen långdag i skogen. Plockade drygt en halvtimme, sen åkte vi hem och satte svärmor i bärrensningen. Själv började jag med middagen, tacos. Så idag har vi ätit tacos och smulpaj med blåbär till efterrätt. Smulpajen gjorde jag efter Veronicas recept, men jag hade inga marsmallows hemma, så det fick bli utan det. Gott var det iallafall. Choklad och blåbär ... mmmums... med vaniljsås till.

Ska försöka iväg och plocka mer blåbär att frysa ner och kanske koka sylt. Ska frysa ner det som det inte blev paj av idag iallafall. Smulpaj är smaskens, och med hackad choklad blev det extra gott.



OBS! Idag har det inte regnat...

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ja visst var den god. Marsmallowsen kan man skippa, det var överreklamerat. Det var endast gott när den var nygjord och varm.

2009-07-28 @ 22:56:38
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Elin

Det lät verkligen inte som en dålig middag.. SLURP!

2009-07-30 @ 11:15:26
URL: http://litenelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0