:(

Det är inte bra att vara ledig, för då kommer alla tankar som jag skjutit undan under tiden jag jobbat. Just nu har jag många funderingar fram och tillbaka och jag tycker att allt ser negativt ut.

Skolan börjar ju igen om några veckor och just nu har jag ångest över det. Eftersom jag tyckte det var en jobbig vårtermin (ibland), oroar jag mig för kommande höst- och vårtermin. Har sett det preliminära schemat för första tioveckorskursen och vet att blir det så, så orkar jag inte. Börjar klockan åtta fyra-fem dagar i veckan. Visst, andra klarar av att pendla till Karlstad varje dag, men jag tycker det är jobbigt. Och dyrt, eftersom jag måste ta bilen om jag börjar så tidigt. Tar jag bilen blir det mycket restid som jag inte kan läsa (eller sova) på. Kanske det går att vara hemma många föreläsningar, men då vet jag att jag missar mycket, eftersom det är på föreläsningarna det mesta fastnar. Bo där nere under veckorna? Visst, men det fungerar inte här hemma med barnen och sambons arbetstider. Och dyrt det också. Kan ju sova hos syster någongång, men tror inte det skulle vara så populärt, fyra nätter i veckan under tio veckors tid.
Sen hur nästkommande tio veckor ser ut vet jag inte än. Men det är ju tredje året, så det borde vara ganska mycket föreläsningar och grupparbeten då också. 

Det är väldigt mycket funderingar nu och vet inte om det beror på vädret eller inte, men jag tycker allt ser svart ut och ser ingen lösning på saker och ting. Kanske jag hade sett mer positivt på det och sagt "det ordnar sig" om vädret var bättre.

Sen kommer funderingarna över vad jag ska göra när jag är klar med skolan. Finns det jobb? VAD vill jag jobba med? VAR vill jag jobba? Jag har inga ideer över det heller just nu.

Jag tror att vi nordbor behöver ljuset under sommarhalvåret, för att klara den mörka vintern, men om nu sommaren är lika mörk, hur blir det då?

NU MÅSTE SOLEN TITTA FRAM, ELLER SÅ FÅR DET IALLAFALL SLUTA REGNA VARJE DAG!!!

(Ska fundera på detta någon dag när solen skiner så kanske jag ser lite mer positivt på allt...)


Kommentarer
Postat av: Veronica

Detta var en dyster läsning. Men du har nog rätt i att det har med vädret att göra, allt är bara nattsvart här just nu också. Skolan får du inte sumpa nu, du ska kämpa in i det sista. Ta hjälp av förädrar och svärföräldrar med barnen och sov kvar i stan. Då gör du klart allt jobb där nere och behöver inte ta med dig hem på helgerna.

2009-07-31 @ 00:11:35
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Christina

Dra ner husvagnen eller bo på vandrarhem. Jag bodde på vandrarhem några dagar då och då på "min tid" och tyckte att det gick. Fast jag hade ju inga barn hemma förståss.

Det är helt enkelt så att C måste bju till och jobba annorlunda dessa veckor. Inte lätt och inte roligt men tvunget. För INTE ska du ge upp nu inte. Då kommer du att ångra dig!

Jobb? Det är alltid osäkert... Utbilda dig för din skull, för att du vill lära dig nytt och utvecklas som människa. Kämpa!

Jag kan skjutsa ungar mellan Likenäs & Stöllet till hösten så att det passar med skolan. Bara att höra av sig!

2009-07-31 @ 10:24:41
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag hoppas verkligen att solen i helgen fått dig att må lite bättre.

Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att du fortsätter kämpa. Du kommer klara det, du vet det va? Vi, alla andra vet det!!



Och apropå att vi inte fått så mycket sol i sommar, så det räcker hela vintern.. Jag bestämde redan i fjol att jag skulle köpa ett solkort. Vet inte om det hjälper, men säg att man solar 5-10 gånger på hösten. Lite värme och lite färg på kinderna.

Om inte annat 20 minuters lugn och ro!! :oD

2009-08-02 @ 19:27:40
URL: http://litenelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0