Sexualkunskap

Aha, tänker ni nu, nu kommer det intressanta grejer. Men nja, inte från mig. Sitter och lyssnar och ser med ett halvt öra och öga på TV3, där de visar "Sex education". Har aldrig sett detta program förut och kommer förmodligen inte att se det, men jag trodde sambon satt och såg på det, men han varken hörde eller såg ens med halva sina sinnen (ni vet karlar, kan inte göra två saker samtidigt, han sitter vid datorn och då går det inte att göra fler saker samtidigt).
Eftersom han sitter i rummet med teven, trodde jag bergsäkert att han satt och såg på programmet, eftersom han inte bytt kanal än. Började tycka att det kanske var i senaste laget för honom att lära sig om preventivmedel och bebisar.
Men det verkar vara ett intressant program (delvis), undervisande, fakta, test, diskussioner m.m.

Minns när vi hade sexualkunskap i sexan (tror jag det var). Jag tyckte sådant var pinsamt , inte alls som ungdomarna  nuförtiden (eller om det bara var jag som var "pryd" av mig, och är fortfarande).
Iallafall började läraren med att säga att sex var lika naturligt som att tala om t ex en stortå. NÄHÄJ, utbrister jag (vilket jag nu tyckte att det var värre än). (Kommer inte riktigt ihåg, men ungefär så var det). Jaha, det skrattet fick jag väl bjuda på då...

Ibland kommer det minnen från grundskolan och det är knepigt ibland vilka detaljer man minns. Nuförtiden har jag väldigt svårt att komma ihåg detaljer (och allt annat också) om något som har hänt för ett par år sen eller ganska nyligen, det spelar ingen roll, minnet är extremt kort. Vet att jag tyckte att vuxna hade svårt att komma ihåg detaljer när jag var lite, och nu är jag vuxen själv. Märker på mina barn att de tycker jag har dåligt minne, för själv kommer de ju ihåg vad deras kompis kompis hade för kläder på sig för ett år sen när de såg den personen (ett exempel bara). Själv undrar jag: vilken kompis?


Kommentarer
Postat av: Veronica

Det är så sant så det här med minnet, de mest banala sakerna glömmer jag nu för tiden;)Här hemma får det gå åt skogen, men hela mitt skrivbord på jobbet är gult och rosa (thanks God for the postit).

2009-07-30 @ 19:58:23
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0