Har timmarna blivit kortare?

Är fortfarande lite sliten efter rallycrosshelgen.
Har timmarna man sover på natten blivit kortare?  Förr orkade jag ju vara uppe (nästan) hela natten, upp och sommarjobba  i "boa" (cyklade dit från banan), tillbaka till banan för att vara funktionär i kiosken. Uppe nästan hela lördagnatten och sen stå i kiosken igen på söndag.
Timmarna måste ha blivit kortare, för jag sover fler timmar, men är mycket tröttare. Någon annan förklaring kan inte finnas :-).

Förstår inte att jag kan vara så trött efter rallycrosshelgen. Självförvållat? Kanske, det är tur att det bara är en gång om året.
Åkte upp till Höljes efter jobbet på fredagen (kom upp lagom till supportklassen åkt klart finalen, så jag mötte all publik). Plockad i ordning i husvagnen (sambo och barn hade ju åkt upp dagen före), innan jag gick till mammas och pappas husvagn och fick mig lite mat. Gick och la mig tidigt (vid tolvtiden) men det var svårt att sova p g a all trafik och HÖG musik. Halv tre tittade jag på klockan sista gången och då hade jag bara halvsovit. Men sen somnade jag och vaknade när klockan ringde tio i sju. 
Ner och jobba några timmar på lördagen och sen upp tillbaka. Hann med invigningen och första omgången. Hem till mamma och pappa och duscha, ner till banan tillbaka och stressa iväg på grillningen i VIP-tältet. Hade lovat dottern att hon skulle få se på Rydell & Qvick. Efter en halvtimmes uppträdande var hon "så jättetrött", så hon skulle tillbaka till husvagen och sova. De la sig i mormor och morfars husvagn och jag och sambon gick tillbaka och såg sista fem minuterna av uppträdandet. Tror ni barnen sov när vi kom tillbaka en halvtimme senare? Nej, då hade de blivit hungriga, så de satt åt smörgås.

Menade att jag skulle gå och lägga mig strax efter ett, eftersom jag skulle upp tidigt på söndagen. Fastnade i ett förtält med allsång, så klockan blev tre innan jag var i husvagnen och la mig för att sova. Upp tio i sju och iväg till presshuset, där jag började halv åtta. Fick se finalerna på söndagen iallafall.
Efter finalerna gick vi och plockade ner förtältet och började packa ihop. Men vi stressade inte. Ingen idé att skynda sig, när vi såg bilköerna. Lånade en färdigtänd grill av bekanta (perfekt glöd att grilla på), så vi åt mat innan vi fortsatte packa ihop.
Efter att ha kopplat husvagnen, åkte vi hem till mamma och pappa (i andra bilen). Det var fortfarande kö ut från depån, så vi tyckte vi kunde lika gärna åka och låna en riktigt toalett, innan vi åkte hem.
Kom hem vid halv elvatiden. Ont i ben och fötter (och inte var de rena heller), så det blev ett fotbad och sen direkt i säng.
Var inte riktigt utvilad när klockan ringde igår morse. Lite mer utvilad i morse, men imorgon är jag ledig och då ska jag INTE ha någon på väckning!

Men som jag skrev i början... timmarna man sover måste ha blivit kortare, eftersom det krävs många fler timmars sömn. Det kan ju inte vara åldern, för det är ju inte så många år sen jag sommarjobbade hos "Peter i Boa". Det var när jag gick i nian tills sista året på gymnasiet. Och det var ju inte så länge sen...


Kommentarer
Postat av: Veronica

Men du... det är allt några år sedan du:) Det är bara att inse att vi i våran ålder knappt klarar en helg i Höljes nu för tiden.

2009-07-08 @ 07:12:21
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0