Första dagen...

...av semestern avklarad. Inte har det blivit något gjort inte. Sov halva dagen, tvättade lite stoldynor, var bort med lite pant och annat som skulle till återvinningen, handlade, sen hem och göra matsäck och iväg till säterstugan och hämta sambon, som varit där och grävt runt stugan och uthusen.





Där blev det korvgrillning i den öppna spisen och sen fika.



Menade att jag skulle haft kort på kossorna (kvigorna) som går där , men de var inte i närheten när jag väl fick fram kameran. Men när vi kom dit, kom de springande (galopperande) mot oss. De trodde väl att det var "fodervärden" som kom.
Tur att de har bjällror, så att man hör att de är i närheten. Tycker faktiskt att de kan vara lite otäcka när de kommer galopperande emot en i full fart. De är ju ganska stora djur.

Där, ungefär mitt i, stod kossorna nästan hela tiden. Men när kameran kom fram var de längre bort på sätern. De hade väl tröttnat på oss, traktorn och de högljudda, skrikande barnen.

Nu avslutar jag dagen med ost, kex och vin. Inte helt fel... jag har ju faktiskt semester!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0