Avundsjuk...

...men inte missunsamm är jag på de som har varit eller ska iväg någonstans på semester (jag gläds med dem).
London, Stockholm, Göteborg... jag skulle också vilja åka lite längre bort på semestern och ha kul. Men tyvärr tillåter inte ekonomin det just nu. Fick studiebidraget i slutet av maj och så får jag inte första lönen förrän i slutet av juli. Så just nu blir det inga större utsvävningar.
Men jag ska inte klaga. Jag HAR varit på semester. Helgen i vid Höljessjön är RIKTIG semester. Mamma lagade maten och diskade, vi var till gränskrogen och åt två dagar (varav den ena dagen var grillat som affären bjöd på. Spelade spel, både "sifferkubb" och sällskapsspel. Hade inga måsten, tog dagen som den kom. Det behöver inte kosta mycket att åka bort. Men jag vill ändå iväg till Liseberg eller Gröna lund, eller något annat skoj. Därför är jag lite avundsjuk på dem som åker bort. Skulle också vilja med...
Men som sagt, jag gläds åt dem som åker på semester och unnar sig att må och ha det bra. Det ska man göra när det är semester, för att orka resten av året.

Så ha en trevlig sommar allihop!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Man behöver en riktig semester nån gång också, inte detta flängande. För ofta blir det stress, stress och åter stress. I allafall för mig när vi skall någon vägen. Så semester vid Höljessjön är ju verklig semester.

2009-07-16 @ 06:58:59
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Malin

Vi har inte varit ur Värmland, men har ändå haft en av de bästa semestrarna någonsin. Inte för att vi rest långt utan för att vi varit tillsammans hela familjen, för att vi tagit det lugnt och för att vi har varit sociala med vänner som man inte hinner med annars. Och så tar vi EN natt själva (barnfria) på hotell nu innan sambon börjar jobba igen. Som sagt var, man behöver inte åka långt...

2009-07-16 @ 09:31:37
URL: http://gottoblandat.blogg,se
Postat av: Elin

.. och jag är hemskt avundsjuk på dig som har varit till er stuga...

Längtar till vår, men vi har inte en enda dag ledigt LEDIGT (utan nåt inplanerat som måste och bör) tillsammans innan vi börjar skolan.. ;ó(

2009-07-16 @ 21:37:43
URL: http://litenelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0