Vad jag gjort idag

Idag har jag varit ledig och tänkte att jag skulle försöka få något gjort här hemma. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Efter morgonpromenaden med hunden åt jag frukost och läste tidningen. Sen satte jag mig vid datorn ett "litet" tag. Kollade mejl och bloggar och skrev lite. Sen hade jag bestämt mig för att prova spela lite Guitar Hero.
Sonen sålde jultidningar och valde Guitar Hero som premie och har väntat på detta sedan länge före jul. Strax före jul fick vi ett brev dät de beklagade att de inte kunde leverera förrän i mitten av januari. Sonen blev besviken och har väntat på spelet sedan dess. Men så igår hade det kommit ett paket till Konsum så det var bara att hämta ut det och hem och packa upp.  Sonen och dottern spelade och sen fick jag prova efter jag fått tjata lite. Jag har aldrig spelat Guitar Hero förut så det var faktiskt svårt första gången. Så idag hade jag bestämt mig för att provspela när jag hade spelet alldeles för mig själv. Det var ju jättekul och jag fastnade någon timma och för att bli bättre och komma längre i spelet.
När sonen kom hem skulle vi spela mot varandra men jag hade inte övat nog. Han vann!

Jag spelade inte hela dagen för den som undrar. Jag tog ner tvätt, tvättade och hängde tvätt. Hämtat ved, skottat lite snö, hämtat posten. Lagt ner juldukarna, strykt lite tvätt, lagat mat (pannkakor blev det idag och det är inte kul att steka till fyra personer). Plockat ur och i diskmaskinen, diskat stekpannor.
Tänk när jag nu skrivit vad jag gjort under dagen känns det ut som jag inte bara spelat spel idag iallafall! (Nu blev samvetet lite lättare).

Kommentarer
Postat av: Elin

Varför lyckas man alltid komma på något som är myyycket roligare att göra, de dagar man faktiskt bestämt sig för att göra något.. Det slår ALDRIG fel!! ;o)

2009-01-21 @ 01:06:21
URL: http://litenelin.blogspot.com
Postat av: Jennie

Paprika låter gott att ha i grytan. Ska prova det nästa gång.

2009-01-21 @ 20:23:37
URL: http://tvabarnsmammansblogg.blogg.se/
Postat av: Christina

GH är jättekul! Vi köpte Aerosmith till Wii i julas och jag har precis klarat hela Easy... så stolt

Fast det är svårt att få speltid... vi är ju flera som vill spela...

2009-01-21 @ 20:48:59
URL: http://kvarnhia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0