Usch

Tentan gick uruselt. Funderade på att lämna in blankt, för det var vad mitt huvud var första halvtimmen. Sen försökte jag iallafall. Visst, fick fram en del svar men har ingen aning om jag har rätt eller räknat på rätt sätt. På en fråga fick jag inte fram svar på A) och kunde inte då heller lösa resten. Så nu blir det att tenta om den 20 februari. Men det roliga är att vi har tenta i den kursen som börjar till veckan, samma dag.... INTE KUL ALLS! Omtenta 8.15-11.00 och tenta i Nationalekonomi 14.00-19.00. Visst låter det som en drömdag! Det är även sonens födelsedag så honom får vi väl fira dagen efter.

Ibland funderar jag på om jag verkligen ska fortsätta läsa och varför jag överhuvudtaget började. Visst, det är roligt, men väldigt slitsamt. Eftersom jag pendlar OCH har familj har jag inte samma förutsättningar som de andra i klassen som är mellan 20-25 år, bor i Karlstad, ensamma i lägenhet och har bara sig själva att tänka på. Hoppas att framtida arbetsgivare ser det som en merit att ha klarat att läsa och ha små barn.
Roligaste kursen hittills har varit Byggtekniken. Bästa tentaresultatet också (hittills). Funderade på om jag skulle byta och läsa mer bygg, men det är inte riktigt min grej (tror jag).
Varför ekonomi då? Vet inte riktigt. Tror jag har mer att välja på och att jag har nytta för det i vardagen. Funderade på vanlig ekonomiskt program men fastighetsekonomiprogrammet verkade mer intressant (mycket beroende på byggtekniken). Läser även civilrätt och skatterätt och det är intressant men svårt. De flesta i klassen ska bli fastighetsmäklare men jag har ju så klart inte bestämt mig än. (Är känd för min beslutsångest). Jag har under de tre terminer som jag läst kommit fram till att det finns ju andra möjligheter (men det är än så länge bara funderingar och framtidsdrömmar).

Nu är det bara tre terminer kvar så jag har ju kommit halvvägs iallafall.


Kommentarer
Postat av: Carina A

Heja, heja - du är duktig! Och vad är väl en missad tenta om hundra år...?! Du fixar den nästa gång! Fast jag förstår att det blir en sjuhelvetes dag....

2009-01-17 @ 16:56:41
Postat av: Malin

När jag klagade över dåliga resultat i skolan, sa Martin alltid: "HUR många tror du går genom en utbildning utan att behöva göra om NÅT!?" Så sant, även om det inte är kul... Kämpa på, självklart ser arbetsgivare det som en merit att ha läst när man är "lite äldre". Om inte annat är ju din tidigare arbetslivserfarenhet en stor merit! Klart du klarar det!!

2009-01-17 @ 19:27:55
Postat av: Christina

Se, det bor en byggare i dig oxå! ;)

Kan trösta dig med att jag hade två inlämningsuppgifter liggande i... kanske två år innan jag fick mitt examensbevis. Den som klarar allt direkt finns inte...

2009-01-17 @ 20:49:53
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Monica "Commandoran"

Nej då, jag vet att man inte klarar allt första gången. De två första kurserna gjorde jag tentorna två gånger. Och jag är inte den enda som fått göra omtentor:).

2009-01-17 @ 21:55:48
URL: http://commandoran.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag kan tala om varför du började från första början- du var i skriande behov av något nytt, något stimulerande och något spännande.

Det är klart du ska fortsätta, herre gud jag vill inte se dig på gamla jobbet igen!! (även om det vore trevligt, men att ses är ju inte värt ALLT! ;o)



Kämpa på Monkan, du är själv värd det!!

2009-01-18 @ 10:23:55
URL: http://litenelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0