Tystnaden

Här hemma är det alldeles tyst (nästan, radion är på, men det räknas inte). Barnen är hos kompisar, sambon ligger och sover (eftersom han började så tidigt) och hunden är ute. Katten har också gått ut, men hon gör inte så mycket väsen av sig om hon är inne. Hon går i "ide" vintertid, hon är bara ute korta stunder för att göra det som är nödvändigt, sen kommer hon in och lägger sig vid ett element.

Eftersom jag nu är alldeles ensam så borde jag ju börja läsa till tentan jag har snart. Men det kändes inte så inspirerande så jag sitter vid datorn, lägger pussel, har lagt i en tvättmaskin, funderar på vad vi ska ha till middag etc. Kom på att det är fredag, kanske man ska ha fredagsmys? Dagarna bara flyter ihop så här under julen. Det var ju fredag alldeles nyss? Nej, då var det ju tisdag!?

Nu ska jag gå och släppa in katten, för nu har hon varit ute i fem minuter;).

PS. Nån som ser att jag ändrat lite i bloggen? Det är ingen stor förändring utan har bara ändrat bakgrunden i en annan nyans...hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0