Tulpaner

Jag älskar tulpaner. Köpte första buketten i förrgår. jag tyckte jag var värd det. Tenta i fredags och ny kurs i måndags. Så jag kostade på mig en bukett.



Vårens första tulpaner (mitt i vintern). Missförstå mig inte, jag vill fortfarande ha vinter.

Även katten tycker om tulpaner. Ibland när vi kommer ner på morgonen så ser blommorna lite konstiga ut och bladen kan vara lite taggiga.


Köpte även nya krukväxter idag. Bort med julstjärnorna, eller rättare sagt in i skåpet (schh...jag har konstgjorda julstjärnor) och dit med begonior. I ett annat fönster byttes gulnande yuccapalmer ut mot "garderobsblommor". Snart är de de enda som överlever min vård. Ett tag var jag duktig att sköta blommorna. Jag lyckade få en hibiskus att blomma länge t ex. Men nu är det knappt så att de får vatten. Börjar likna min mor. Enda gången hennes blommor blommat var när vi var på semester och farmor var där och vattnade.


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, jag älskar också tulpaner men har inte köpt några i år än. Och jag tror minsann att du snott Skorpan också. Väldigt likt henne var er katt i alla fall på denna bilden;)

2009-01-22 @ 12:32:33
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Malin

Garderobsblommor är perfekt! Vi hade en i min källarlägenhet i Karlstad. Den överlevde utan både vatten o ljus i säkert ett halvår:)

2009-01-22 @ 12:34:59
Postat av: Fia

å visst är tulpaner härliga... fick en bukett igår av min moster som kom på besök... så vackra!

ja känner igen mig lite i blomskötseln ;-)

periodvis är fönstrena fulla och mina blommor så otroligt vackra... sedan kan det se ganska trist ut efter som jag kanske glömt dom någon lr några veckor.. hi hi

ha en bra helg!

kram

2009-01-23 @ 20:55:53
URL: http://emmyoemil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0