"Pissväder"

Aldrig blir man då nöjd med detta väder. Idag är det nästan +5 grader och blåser som attans. Nu försvinner väl den lilla snö som finns på "jalan". Igår var det bra väder. Skickade ut ungarna så de åkte både skidor och skoter. Ska jaga ut dem nu också. Misstänker de blir blöta men det torkar:).
Kollade på en väderprognos och det verkar bli kallare i mitten på veckan tillbaka. Bra! Tycker INTE om detta slask.
Den snön som ligger nu borde ligga kvar efter vad man sa förr i tiden, Men det finns väl många varianter av dessa spådomar och väder. Misstänker de skiljer sig både lokalt och från hur långt bak i tiden man sa dettta.
En är att det måste vara "aver på jalan" innan snön ligger kvar för vintern.
En annan är att tredje snön blir liggande.
Efter dessa spådomar ska den snön som finns nu ligga kvar. Före sista snöraset före jul var det stora "aver" och så hade det varit snötäckt  två gånger förut som hade försvunnit.

Vill ha en riktig vinter med mycket snö så att vi kan åka skoter utan att behöva frakta skotern på kärra flera mil för att leta snö.

Lite bilder från i går:


 Sambon fick start på sin skoter också.


Dottern väntar på att få åka.


Sonen och en kompis åkte på min gula fara ;). 


De körde upp ett skidspår men ser man ut idag verkar det lite meningslöst.


Tog inga bilder när de åkte skidor idag (för någon måste ju laga mat). Detta foto är från förut i veckan när barnen var ute och åkte skidor.

Kommentarer
Postat av: Sandraaaaa

Sv. Tycker du ? <)



Jag tycker att vädret är bra. Snön smälter ju bort :D

2009-01-11 @ 14:34:13
URL: http://sandrawkjellberg.blogg.se/
Postat av: Veronica

Tack för tipset med headern! Men jag vill ju ha headern kvar... fast med hel färg och min rubrik... jag ändrar och ändrar i min testblogg...

2009-01-11 @ 14:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0