Julgransdans

Idag var vi till kyrkan och sen på julgransdans. Det var jag och barnen för sambon hann såklart inte hem innan vi skulle åka ( misstänker att det nästan var planerat).

Det är vackert i kyrkan, särskilt på julen. Levande ljus (166 st, upplyste oss prästen om) och barnkören som sjöng. De är så duktiga. Det var en familjegudstjänst och för dopbarnen som blivit döpta i församlingen under 2008, hängdes bokmärkesänglar upp i granen. Det är fint att uppmärksamma dem på detta viset. Vet inte om de gör så på andra ställen.

Sen var det julgransdans i församlingshemmet. Det var ganska många som var där. Barn (och föräldrar) i alla åldrar. Kaffe och saft serverades först och sen var det dans runt granen. Både stora och små dansade. Jag fick inte för dottern ( börjar redan tycka mamma är pinsam) annars hade jag hängt på. Efter avslutad dans och ett antal "raketer" (hoppas alla vet vad det är) dök den efterlängtade mannen upp. Ljuset släktes ner strax innan han kom. Så kom han in, TOMTEN, och hade en stor säck med sig (gissar bara att den var stor, hann aldrig se den), full med godispåsar. Alla barnen fick varsin godispåse (hoppas mina sa tack, de har lite svårt att komma ihåg det) och verkade nöjda med allt.


Här dansas det till "Karusellen "(Jungfru skär). Två ringar runt granen är väl ett bevis på att det var många som dansade;). (Lägg märke till den linneklädda flickan med ryggen mot kameran. Jag vann ronden om tjocka strumpbyxor hon vann ronden om vilken klänning hon skulle ha. Hon skulle ju faktiskt ha tröja på sig! Ha!)


En populär man med skägg som delar ut åtråvärda papperspåsar.

Nu är det ett helt år tills nästa gång. Jag tycker det är en fin tradition att gå på julgransdans. Hoppas ungarna vill gå dit några år till, sen får man väl bli med någon annans barn;).


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej du! Dom delar ut änglar i dalby oxå till dom som blivit döpta under året. Tycker oxå att det är en fin tradition. Jätte trevlig julgransdans va d o mycke folk, kul! Ha d bra Sara

2009-01-07 @ 18:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0