Jaha, då var det dags

Imorgon är det dags för tentan. Vet inte om jag känt mig så lite påläst till någon tenta någon gång. Tycker det varit svårt och krångligt. Kurslitteraturen är på engelska, OH-bilderna på föreläsningarna har varit på engelska,läraren har använt både engelska och svenska termer, så allt går bara runt. Kan inte skilja de olika termerna från varandra,vet inte vad de betyder eller hur man räknar. Just nu kan jag inget! Men jag får väl hoppas på lätta frågor eller satsa till omtentan istället.

Läsningen idag blev inte så intensiv som jag menade heller. Läste ett tag sen blev jag lite trött så jag tänkte jag kan ju lägga mig ner och läsa ett tag. Smart! :-). Somnade efter ett par sidor. Men jag sov gott iallafall.  Sen på eftermiddagen ringde de ifrån fritids och sa att dottern hade ont i halsen och ville hem. Så då var det bara att åka och hämta barnen en timme tidigare än jag menade. Jaha, så var det bara att ordna med hur vi skulle göra imorgon om hon nu var sjuk. Typiskt, brukar köra ihop sig. Men sambon skulle stanna hemma ,och om hon nu inte var jättesjuk kunde hon bli med i lastbilen.

Men hon verkar inte alls sjuk. Ingen feber, inge trött, helt överaktiv som vanligt. Det bara "bränner" i halsen, säger hon. Men hon har inga problem med att äta och dricka. Och hon vill inte med i lastbilen. Får se hur de löser det imorgon för jag åker tidigt :-).
(Blir nog fritids om hon får bestämma och eftersom hon inte verkar sjuk överhuvudtaget. Tror mer på att hon kände efter noga eftersom flera av hennes kompisar hade åkt hem).

Kommentarer
Postat av: Christina

VAD tentar du i? Jag vet att du läser men vad är det du läser?

2009-01-15 @ 22:49:05
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Läser Fastighetsekonomiprogrammet och det jag tentar i imorgon är Finansiella Bedömningar(Investering och finansiering).

2009-01-15 @ 22:59:21
Postat av: Malin

Lät svårt. Hoppas det går bra (lycka till får man väl inte säga?!). Och dottern kanske kände efetr lite extra för att du var hemma, och hon visste att hon KUNDE åka hem också. Har hört om "syndromet" några gånger;)

2009-01-16 @ 08:39:00
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Jennie

Lycka till på tentan. Det går nog bra ska du se

2009-01-16 @ 09:03:58
URL: http://tvabarnsmammansblogg.blogg.se/
Postat av: Christina

Låter svårt... Som den nörd jag är var jag ju tvungen att kolla lite på kau... och upptäckte något positivt från min synvinkel. "Grundläggande byggteknik"... DET är roligt det!!! Sånt har jag läst mycket. Saknar bygg en del. Har du läst den kursen redan?

2009-01-16 @ 15:18:02
URL: http://kvarnhia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0