Jag kunde säga nej!

Min sambo anklagar mig alltid för att jag inte kan säga nej. Inte ens åt envisa telefonförsäljare. Jag har lärt mig att man ska vara trevlig och tillmötesgående därför är det inge kul när det ringer en envis försäljare. Det brukar sluta med någon gratisprenumeration eller något prova-på-paket. Och alla vet väl att det inte är gratis!? men jag har jättesvårt att vara otrevlig. Jag försöker i det längsta att säga nej, men de hör väl att jag är lättpåverkad så de fortsätter sitt tjat. "men så klart du vill sänka dina kostnader..." elller "du kan säga upp efter ditt första paket...". Javisst, och hur ofta kommer man ihåg att säga upp direkt?

Nu idag var det en som ringde från Boxer. Om vi använde Boxer skulle vi sänka vår årskostnad med si och så många kronor. Och jag kunde säga nej!!! (Utan att vara otrevlig). 

–...men vill du inte sänka dina kostnader?...
– Nej, det är bra som det är...,
svarade jag, nöjd med mig själv.
Men han fortsatte så klart och talade om så bra det var.
–Med boxer kan man ta det med sig till sommarstugan. Har ni sommarstuga? Husvagn? , fortsatte han.
–Vid vår sommarstuga finns ingen ström och husvagn har vi ingen.
–Nähä. Men varför vill ni inte byta?
–Av ren lathet vill vi inte byta vårt abonnemang-
–Men det är inget svårt. Du bara hämtar ut den nya boxen...
–Ja, men till den stora TV'n har vi ingen vanlig antenn, bara parabol.
–Jaha, men det kan ni väl fixa?

Men jag stod på mig och samtalet avslutades utan att jag köpt något.

För några veckor ringde det från ett elbolag och ville vi skulle byta. Hon ringde flera gånger. Sambon sa nej första gången. Verkade det intressant skulle han ringa dem. Andra gången svarade jag och jag sa jag skulle kolla med sambon. Hon ringde igen och jag sa att vi sa nej. Vi kunde tänka på det så skulle hon återkomma. Hon började bli otrevlig när vi sa nej hela tiden. Nästa gång svarade jag inte. Inte nästa heller utan dottern hann så klart svara. Sambon var hemma så han fick tala med försäljaren. När han talat klart kom han och sa att "... hon ringer nog inte hit något mer...". Eftersom inte jag kan vara otrevlig är han det för oss båda.

Men eftersom dessa försäljare nu har börjat ringa är det nog dags att uppdateras i Nix-Telefon.

Kommentarer
Postat av: Petra

Dessa telefonförsäljare.... hatar dem!!! Gör som jag gjort ibland, släng på luren i örat på dem!! De fattar ju verkligen inte att man säger NEJ!!

vi har NIX, men vad hjälper det??

2009-01-05 @ 19:33:18
Postat av: Malin

Jag hatar försäljare! låter alltid M svara om jag ser att det är ett "konstigt" nr. Jag är också värdelös på att säga nej och vara "otrevlig". Han driver glatt med försäljarna och tycker det är riktigt kul;). De som man är kund hos sen förut får ju fortfarande ringa. Så har man haft ett antal oika prenumerationer/abonemang så spelar det tyvärr ingen roll om man har NIX:(...

2009-01-05 @ 21:40:18
Postat av: MALIN

usch dom är ju bara så jobbiga :( Hoppas du får en fin kväll. kram

2009-01-05 @ 21:44:23
URL: http://maliinnilssons.blogg.se/
Postat av: Christina

Jag säger NEJ direkt. Jag är INTE INTRESSERAD och så lägger jag på luren. NEJ, NEJ, jag vill INTE höra, HEJ DÅ!

Lätt som en plätt! ;)

2009-01-06 @ 00:29:00
URL: http://kvarnhia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0