Helgen

Var inte hemma mycket i helgen. Var på möte lördag eftermiddag, skjutsade sonen upp till Stöllet och senare på kvällen bar det iväg till Folkets Hus och lite dans. Det var ganska roligt att komma iväg och dansa lite. Det var jag och syster som åkte iväg på fest, eftersom hon var i närheten på ett kalas och skulle sova hos mig. Jag körde.
Sen på söndag blev det auktion för mig och dottern. Skulle ju ner och titta på sideborden om det var något jag ville ha. Den ena möbeln som jag  var för gul, såg vitare ut i annonsen tyckte jag. Och så var det ju en hel möbel, alltså bord+4 stolar, skåp och sideboard. Det andra sidebordet var precis ett sånt jag ville ha men det var som nytt, så det trodde jag nog skulle bli dyrt (för dyrt för mig iallfall) och det blev det också. Var aldrig med och ropade ens. Sen var vi på väg hem för att den andra möbeln skulle bli av de sista möblerna och jag skulle ju inte ha den iallfall, men jag var ju nyfiken på vad det skulle bli för den (bra att veta om jag ska på fler auktioner). Stannade på vägen ut och talade med folk så jag hann med den möbeln också. Konstaterade att den skulle nog inte bli så dyr... så den var jag med och ropade på. Och fick den...för samma pris som det sidbordet jag inte ropade på gick för. Så det blev att fixa kärra så jag skulle kunna få hem den. Så vi var ner och hämtade den när auktionen var slut men innan de hunnit släcka och gå hem.
Så här blev det:


Färgen är cremefärgad (typ) så det är gulare än jag ville ha men det funkar.
Detta är det jag fick "på köpet".


Vet inte riktigt var jag ska göra av det. Får nog möblera om lite. Men vi har inte direkt användning för en matsalsmöbel till.

Dottern åkte inte heller hem tomhänt:

Det ska vara en tjock dyna också men den är det hål på så den har jag stoppat in i ett lakan för det blev fjädrar överallt.

Det blev några timmar tidsfördriv på auktionen men det är intressant att se vad folk betalar för de olika sakerna. Ibland kan det ju hända att man gör något fynd eller att man hittar något man inte visste att man ville ha eller behövde:).


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, är lite avundsjuk. jag vill också på auktion, det var evigheter sen!! Får man vara nyfiken och undra vad du gav för alla möblerna? Jättefint var det i alla fall!:)

2009-01-27 @ 19:29:35
URL: http://gottoblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0